Allard Dunning als Directievoerder bij BCN Groep
De vacaturemarkt krabbelt langzaam verder op en de arbeidsmarkt is alweer een tijdje behoorlijk in de lift. Toch blijft het bijzonder om in deze tijden een nieuwe uitdaging te vinden. Niet alleen omdat de arbeidsmarkt herstellende is, maar ook omdat er veel werknemers thuis werken, we afstand van elkaar moeten houden en veel gesprekken online en/of telefonisch worden gevoerd. Desalniettemin bereiken we bij Or-Quest deze maand een mijlpaal, want op dit moment bestaat ons team maar liefst uit 170 werknemers. Een team met 20 interne collega’s en 150 medewerkers. Waaronder Allard Dunning, onze 150ste collega die in dienst is. Hij is sinds 1 oktober werkzaam bij BCN Groep in Drachten als Directievoerder. Iets wat we met elkaar gemeen hebben: Allard weet als geen ander hoe hard je ergens voor moet werken om je doel te bereiken.

Alles is een keer de eerste keer
Zo vertelt Allard: “Je grenzen verleggen en uit je comfortzone treden. Niet altijd makkelijk, want het heet niet voor niets je comfortzone. Twintig jaar geleden vond ik het al spannend als ik de zaal in keek waar een grote groep mensen zat. Door veel te oefenen en mijzelf te blijven ontwikkelen, is dit nu geen enkel probleem meer voor mij. Alles moet eens de eerste keer zijn en daar moet je niet tegenop kijken, maar gewoon vooral doen. Dit heeft mij uiteindelijk wel gevormd tot de persoon die ik nu ben en de functie die ik bekleed. Tevens heeft het snelle schakelen van Or-Quest en de goede klantenbinding die Or-Quest met haar opdrachtgevers heeft, mij ook aan deze functie geholpen. Daar ben ik ze erg dankbaar voor.”
Een kwestie van tijd en oefening baart kunst
“Ik ben begonnen op de MAVO, toen heb ik de opleiding MTS Bouwkunde gevolgd en ben ik doorgestroomd naar de HTS Bouwkunde. Daarnaast ben ik altijd al bezig geweest om mijzelf verder te ontwikkelen door cursussen en opleidingen te volgen om zowel mijn kennis als mijn soft skills te verbeteren en verbreden. Na mijn opleiding MTS Bouwkunde, ben ik gestart als tekenaar op een architectenbureau. Toen vond ik het vaak al spannend, als een aannemer mij belde om iets te vragen over het project. Nu, met mijn ervaringen, kan ik soms alsnog een vraag niet beantwoorden, maar weet ik hoe je hier mee om kunt gaan. Van die kleine, (nu) zo simpele dingen die gewoon oefening en ervaring van je vergen. Momenteel is dit een groot onderdeel van mijn werk, want het voeren van telefoongesprekken en andere diverse besprekingen, is essentieel voor de projecten en de klantenbinding.”
Veelzijdige functie bij een veelzijdig bedrijf
“Bij BCN ben ik als directievoerder verantwoordelijk voor het behartigen van de belangen van de opdrachtgever, zowel technisch als financieel. Daarnaast houd ik ook bouwkundig toezicht, voer ik warme acquisitie uit en leid ik een aantal projecten. Een veelzijdige functie, waar ik juist naar op zoek was. Een grote meerwaarde van BCN vind ik, dat zij als adviseurs en managers, integraal huisvester zijn. Dit houdt in dat zij het hele proces begeleiden vanaf de initiatiefase met het doen van onderzoek en een haalbaarheidsstudie, tot en met de realisatie, oplevering en nazorg van het project. Dit voor grootschalige nieuwbouw- en herbestemmingsprojecten, maar ook de renovatie en onderhoud. Voornamelijk voor de sectoren onderwijs, zorg en overheid. De organisatie heeft veel focus op verduurzaming van vastgoed, toegepaste circulariteit, de digitale werkplek en datavisualisatie. Dit spreekt mij allemaal erg aan.”

Taken van een directievoerder
“Als directievoerder ben ik verantwoordelijk voor de budgetbewaking inclusief meer- en minderwerk van een project. Technische en financiële zaken afstemmen met de opdrachtgever, de planning en kwaliteit van het project bewaken, offertes opstellen voor nieuwe werken, bouwvergaderingen voorzitten en notuleren, noem het maar op. In het bestek staat de omschrijving van het werk, maar gaande weg komen er vaak nog extra werkzaamheden bij kijken door onvoorziene zaken, voortschrijdende inzichten of aanvullende wensen van de gebruiker c.q. opdrachtgever. Dit stem je dan weer af met de opdrachtgever, neem je mee in de besluitvorming en de uiteindelijke algehele eindafrekening.”
Afwisseling maakt het werk interessanter en breder
“Naast mijn taken als directievoerder, voer ik ook warme acquisitie uit en leid ik een aantal projecten. Hierdoor ben ik deels op het kantoor van BCN te vinden en deels op de projectlocaties. Voorheen zat ik alle dagen op de bouw, maar deze afwisseling maakt het werk veel interessanter en breder. Precies wat ik zocht.”
Wil jij net als Allard ook jezelf blijven ontwikkelen en groeien in een technische functie? Bekijk onze ruim 175 vacatures in de bouw, infra of industrie. Van junior tot senior functies, van werkvoorbereiders tot uitvoerders of van tekenaars tot projectleiders en directievoerders.
Wat gebeurt er na jouw sollicitatie bij Or-Quest?
Jouw Gouden Toekomst
Persoonlijke kennismaking
Naar aanleiding van je sollicitatie word je door een van onze consultants uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek vertel jij ons wat je precies zoekt en wat je ambities zijn. Vervolgens gaan wij voor jou op zoek naar de baan die perfect aansluit bij jouw wensen en eisen.
